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KOF XIV : 【起き上がりは投げ無敵】 前作から引き継がれた仕様など、システムプチ情報

先週米国で行われたE3よりシステム関連の小ネタなどが海外掲示板Neogafに掲載されている。なお、これはあくまで現在の36キャラ版に基づく内容のため完成版では変更されている可能性も十分にある。

以下、会場で色々聞いてきたvulva氏の投稿要約-

-起き上がり時に9フレームの投げ無敵が存在する。立ち回り重視のゲーム性のためである。(※セットプレイ回避)
-同様に従来より空中戦の重要度を下げるため空中必殺技が減らされている。キングなどが前作の技を持っていないのはこれのため。
-過去作やブレイブルーと同様にボタンの押しっぱなしで目押し入力の延長が効く。
-もっと誰でも遊べるよう、長いコンボやループがない設計になっている。
-確定している訳ではないが、将来DLCキャラが出た場合は無料になるらしい。キャラの見た目を変える系のDLCは課金になるが、キャラそのものは課金制にならないとか(ただし追加キャラが大体出るのかが不明)。

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=207402531&postcount=19663

couple kof tidbits that might be old news:

when a char is on wakeup there’s a 9f throw invul period, this is to focus more on neutral game as the driving factor. This is also the reason that the game is less aerial based and characters like King don’t have their same air specials to the extent of other games.

links still use the hold system from previous kofs and anime like blazblue.

Game is trying to be more accessible on a gameplay level, IE not as long of combos, removal of loops etc.

Supposedly (again, not 100% sure) if there are future dlc characters, they’ll be free. Cosmetic DLC will still cost money but characters won’t (if there even are any that are coming).

That’s about it from what I’ve picked up here and there from talking with people at the show.

カテゴリー:KOF/The King of Fighters
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